reklama

Nerozumiem, a pýtam sa dokedy?

Z akého dôvodu dokáže trh v okolitých krajinách, najmä v Rakúsku, promptne reagovať na ceny ropy a dolára k euru, ale náš len, keď je to v prospech predávajúcich.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Na stránke rakúskeho automotoklubu OEAMTC vidíte každý deň pohyb v cenách benzínov a nafty. U nás je mŕtvo, aj keď sa ceny ropy prudko prepadajú smerom nadol už dlhšie.

Pýtam sa dokedy to bude a prečo to tak je?

V Rakúsku má už takmer sto púmp cenu obyčajnej nafty pod jedno euro, ba dokonca dnes dve pod 90 centov. U nás ani jedna.

Dvesto päťdesiat púmp predáva benzín 95ku za cenu pod 1,10 Eura. U nás jedna.

Môžu mi ekonómovia hovoriť o rozdiele v daniach z palív a mazív. Taký výrazný nie je. Ide o pár halierov ani nie centov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A napokon. ja si pomôžem. Som od hranice s Rakúskom či Maďarskom pár kilometrov. Keby som však býval v Bystrici, ako kedysi, neoplatilo by sa mi jazdiť za lacnejšou naftou, či benzínom ani do Poľska ani do Maďarska, a už vôbec nie do Rakúska. Lebo to by museli byť rozdiely v cene dvojnásobné a to nikdy nebudú. 

Ale ak si Stredoslovák kúpi za tú istú cenu 60 litrovú nádrž nafty, či benzínu kým ja v Rakúsku o šesť, či sedem litrov viac, po pár naplnených nádržiach to už je v peňaženke cítiť.

A keď ceny ropy poskočia hore, uvidíte ako sa naši sledovatelia cien ropy rýchlo zobudia a zrazu to všetci uvidíme na stojanoch. Na úrovni služieb, ktorými by mohli vyššie ceny aspoň čiastočne kompenzovať, však len veľmi chabo.

Peter Paluda

Peter Paluda

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som sudca a napriek tomu, že som sa 28 rokov špecializoval na trestné právo som dnes sudcom správneho kolégia. Zaujíma ma príroda, turistika, hubárčenie, dobrá partia ľudí, čítanie a písanie o čomkoľvek, čo ma ako človeka zaujme.Vždy som však bol odporcom nespravodlivosti a bezdôvodného ubližovania.Aj preto môžete teraz čítať moje blogy... Zoznam autorových rubrík:  O násSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu