reklama

Tlak sa zvyšuje. Aj odpor proti nemu.

Je krásne žiť vo vedomí, že ideály sa uplatňujú v živote akoby samé, bez toho, aby mali svoje obete - bez toho, aby z času na čas ktosi vstal, či dokonca povstal a išiel proti zaužívaným šablónam. Aj ja som si myslel, že určité veci, keď musia, tak dospejú tam, kde majú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Tak sa mi včera ráno stalo, že som išiel nahliadnuť do spisu, v ktorom je obsahom môj spor s predsedom Najvyššieho súdu SR Štefanom Harabinom.

Pred tromi rokmi som podal na Krajský súd v Bratislave žalobu proti predsedovi Najvyššieho súdu SR a konanie bolo zastavené. Napriek tomu tento súd vyslovil, že ma Harabin diskriminoval a poškodil, ale neuspel som so svojim nárokom, lebo sa zmenil medzičasom právny predpis a krajský súd tvrdil, že podľa nového predpisu, ktorý jediný teraz platí, nemám nárok. Podal som ústavnú sťažnosť a uspel som. Prvý krát proti Harabinovi. V tomto konaní, Ústavný súd SR povedal, že mi konaním krajského súdu bolo odňaté právo na spravodlivé súdne konanie, keď nerešpektoval zásadu zákazu retroaktivity - spätnej účinnosti nových zákonov na právne vzťahy založené na predchádzajúcich právnych predpisoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čuduj sa svete, spor, ktorý sa ťahá už takmer tri roky, vrátane konania pred Ústavným súdom Slovenskej republiky, dostáva nové krídla a bude ďalej žiť zásluhou najvyššieho sudcu.

V piatok minulý týždeň vzniesol námietku zaujatosti voči predsedovi senátu (pre lepšiu orientáciu ho nazvime P), lebo doteraz to nevedel. Veľký expert práva zrazu, hoci sám som bol neraz svedkom, ako rozhodoval o námietkach zaujatosti voči kolegom, akosi zabudol, že námietku treba vzniesť neodkladne, teda ihneď, ako sa dozvedel o dôvodoch, ktoré ju zakladajú.

A ešte väčšie prekvapkanie nastalo, keď som zistil, že P konajúci vo veci sa mu nepáči preto, prečo na neho riaditeľ správy súdu najvyššieho podal trestné oznámenie. Nepochopil som a nechápem, ale veď mne sa to pri Harabinovi stáva často. Riaditeľ správy súdu podáva trestné oznámenie, akoby bol podpredsedom súdu, či dokonca Súdnej rady, lebo vraj P maril voľby do Súdnej rady SR. A preto mu nemožno veriť, že dokáže nezávisle, nestranne a v súlade so zákonom rozhodnúť v mojom spore s Harabinom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď Vám navyše prezradím, že potom, čo už v tomto spore onen P rozhodnutím zrušeným Ústavným súdom SR povedal, že som bol diskriminovaný a poškodený postupom predsedu súdu najvyššieho, vzbúrilo sa čosi v Harabinovi a vydal stanovisko, po hlbokom preskúmaní spôsobu konania kritizovaného P a podrobil ho v tomto stanovisku ostrej kritike, že rozhodol v rozpore so zákonom, nesprávne a načrtol svoju víziu rozhodnutia. Všetko poslal dotknutým sudcom, aby v budúcnosti rozhodovali tak závisle, ako im len on dovolí.

Nuž a keďže asi stanovisko Harabina k predchádzajúcemu výtvoru P nebolo dostatočným varovaním pred slobodou rozhodovania a nezávislosťou, musela prísť nemilosrdná rana. Zatiaľ iba pre P. Tou je oná námietka zaujtosti, ktorá sa mi akosi zdá mimo mísu, lebo ak P nevie hrať futbal, prečo by nemal vedieť hrať aj hokej? Navyše ak sa ukáže, že aj futbal vie hrať, to len ktosi si o ňom myslí, že nevie. A hucká riaditeľa súdnej správy podávať za seba trestné oznámenia, lebo sa bojí následkov. Ako vždy v minulosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto z Vás sa nepamätá na sudkyňu Benešovú a jej prípad, pripomeniem, že sa nechala počuť, že bude v spore Harabina rozhodovať podľa skutkového stavu a podľa zákona. Nezávisle a nestranne. No a vzápätí na to bola disciplinárne stíhaná za neumožnenie nahrávať účastníkovi sporu súdne konanie. Ba i odsúdená a preložená na okresný súd kamsi, kde sa jej v jej veku, už ani nechcelo ísť, tak to vzdala, a tým sa Harabin zbavil jedného z poctivcov v talári, aby si mohol doplniť stavy podľa svojich predstáv.

Pamätám sa živo, ako sa rozhodovalo o mojom návrhu na preskúmanie môjho nezákonného odvolania z Eurojustu. Kto riadil proces? Veď viete! Tiež to vtedy vyzeralo, že ma čaká zákonný a spravodlivý proces. Kým námietky, útoky, sľuby a hrozby nedošli na určené miesto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo som chcel povedať?

V justícii vôbec nie je kľud! Jej rozklad pokračuje a tí, čo sedia vysoko a čo sa tvária, že to tak nie je, tomuto rozkladu výrazne pomáhajú. Miesto vyrezania vredu a začatia liečby predlžujú agóniu a raz sa možno budú čudovať následkom, ktoré spôsobili.

Ak má Harabin takýchto sporov niekoľko desiatok, čo by som sa vôbec nečudoval, chápem jeho neschopnosť venovať sa veciam, za ktoré je platený. Rád by som videl, ako administratívne zvláda túto agendu, keď mu ju nebude pomáhať vybavovať riaditeľ správy súdu, či administratíva na ministerstve, v Súdnej rade, či na Najvyššom súde SR. Alebo jeho poskokovia.

Peter Paluda

Peter Paluda

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som sudca a napriek tomu, že som sa 28 rokov špecializoval na trestné právo som dnes sudcom správneho kolégia. Zaujíma ma príroda, turistika, hubárčenie, dobrá partia ľudí, čítanie a písanie o čomkoľvek, čo ma ako človeka zaujme.Vždy som však bol odporcom nespravodlivosti a bezdôvodného ubližovania.Aj preto môžete teraz čítať moje blogy... Zoznam autorových rubrík:  O násSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu