reklama

Prečo Fico "drží" Harabina?

O vzťahu prezidenta Slovenskej republiky a Smeru-SD bolo veľa popísané a niet snáď sporu o tom, že prezident namiesto nadstraníckeho postoja viackrát predviedol postoj čisto stranícky, úplne bezostyšne.Na pozadí dnešného odstúpenia prezidenta Spolkovej republiky Nemecko pána Wulfa aspoň vidieť, ako je to u nás s demokratickými a slušnými postupmi v politike.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

O vzťahu prezidenta Slovenskej republiky a Smeru-SD bolo veľa popísané a niet snáď sporu o tom, že prezident namiesto nadstraníckeho postoja viackrát predviedol postoj čisto stranícky, úplne bezostyšne.
Na pozadí dnešného odstúpenia prezidenta Spolkovej republiky Nemecko pána Wulfa aspoň vidieť, ako je to u nás s demokratickými a slušnými postupmi v politike.
Kedysi som počul príhodu, neviem, či je pravdivá, že staviteľ alebo projektant jedného z tunelov medzi Banskou Bystricou a Dolnou Štubňou sa zastrelil, pretože podľa jeho prepočtov sa, z dvoch strán razené, tunely nestretli úplne presne, ale minuli sa asi o meter.
Predstavte si dnes, kpľkp by sme mali samovrážd, ak by napríklad súčasní politici nedostáli svojim sľubom, či spravili niečo, čo sa vymyká slušnosti v poltike, napríklad zariadili niečo vlastnou hlavou...
Na Slovensku sa na rozdiel od civilizovaného sveta stalo bežné, že predseda najvyššieho súdu šikanuje sudcov, bezdôvodne alebo si vymyslí dôvod, pre ktorý by sa aj právnický učeň hanbil (napr. disciplinárny návrh za názor, za trestné oznámenie, za list prezidentovi, za list Úradu pre dohľad nad zdravotnou straostlivosťou) a bývalý predseda vlády bude o ňom tvrdiť, aký on je geniálny právnik a manažér súdu, ba nakazí tým i mnohých svojich priaznivcov.
Keď si Harabin prostredníctvom Mečiara, vo Ficovej vláde, nominoval za vládu a prezidenta "svojich" do Súdnej rady SR, čo sa prejavilo v ich totožnom myslení a hlasovaní s Harabinom v Súdnej rade, Ficovi to nevadilo, napriek tomu, že tento počin výrazne ovplyvnil postup justičných orgánov v disciplinárnych (najmä šikanóznych) konaniach i v obsadzovaní súdov po júii 2010.
Akonáhle bol Národnou radou SR nedávno zvolený do Súdnej rady SR dr. Dušan Čimo, okamžite sa nechal počuť nielen, bývalý predseda parlamentu, tieňový minister spravodlivosti za SMER-SD, ale aj predseda tejto strany, že tento člen je politicky nominovaný.
Ako keby za jeho vlády väčšina politicky nominovaná nebola a ako keby sa to dalo bez politickej nominácie. Rozdiel je v niečom inom. Toto nie je Harabinov človek. Preto ten veľký krik.
A o tom je aj to, ako bude vyzerať justícia za nasledujúcej vlády. Lebo ja osobne nepochybujem, že Harabin od svojho nástupu viedol a vedie prinajmenšom Najvyšší súd SR politicky, dokonca spočiatku ho nedokázal viesť bez toho, aby mu servis poskytovalo ministerstvo, aby ostal i na Internete vedený ako minister a záskaval tak popularitu, pre koho asi?..., žeby pre nezávislú justíciu? A bol ako politik tak "pevný", že si dovolil kandidovať na post predsedu súdu ako politik, hoci zákon za kandidáta vyžaduje sudcu. A "jeho" Súdna rada sa domnievala, že on nie je ministrom, že on je viac sudcom. Hoci nebol.
Keď Harabin ako minister odvolával nepohodlných predsedov súdov, bolo všetko O. K., nešlo o politické čistky, nikto zo Smeru-SD sa vtedy neozval, keď ma odvolal nezákonne z postu v Eurojuste, Fico výhrady nemal. Dokonca mi po odvolaní na môj list, zaslaný v júli 2007, odpovedal po roku, že čo vlastne chcem, veď som sudcom na Najvyššom súde SR a mám slušný plat, nikto mi nič nerobí. Rád by som ho videl, keby ho Harabin pred koncom funkčného obdobia dal rozhodnutím súdu odvolať z funkcie predsedu vlády, zatiaľ, čo on by bez oddychu robil všetko pre blaho slovenského národa? A iba tak mimochodom, udialo by sa to v rozpore s Ústavou i zákonom.
To by bolo rachotu, či nie?
Je zrejmé, že priemerný právnik, ktorý ovláda teóriu štátu a práva, a nielen tú, čo sme sa učili za socializmu všetci traja - Fico, Harabin i Paluda - nedokáže pochopiť, ako v demokratickom a právnom štáte môže predseda vlády podporovať ministra a v súčasnosti predsedu orgánu nezávislej justície, ktorý si pomýlil justíciu i ministerstvo s rodinnou s. r. o., ktorý užíva jej majetok ako sa mu zachce a potom má problémy povoliť kontrolu hospodárenia s peniazmi daňových poplatníkov, ktorý sa priatelí s "narkobarónom", klame v priamom prenose v Parlamente, šikanuje sudcov pre ich názor a pácha na nich trestnú činnosť, tým, že im nevypláca príplatky, či mzdu a využíva túto tribúnu (Parlament) na ich urážky a ponižovanie.
To sú dôvody, pre ktoré sa neteším z vysokých preferencií strany Smer-SD, nie preto, že by som odsudzoval ľavicu, či ľavicovú politiku.
Vždy som však ľavicu chápal ako predstaviteľku humanizmu a nie ako populistickú rétorku, ktorá dovoľuje, pod rúškom nasýtenia občanov, kryť krágľovanie a ničenie konkrétnych ľudských osudov, len pre odlišnosť názorov, ako tomu bolo v rokoch päťdesiatych, aj keď chvalabohu. zatiaľ sa nezatvára a nevešia.
Takže prečo Fico všemožne podporuje Harabina?

Peter Paluda

Peter Paluda

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som sudca a napriek tomu, že som sa 28 rokov špecializoval na trestné právo som dnes sudcom správneho kolégia. Zaujíma ma príroda, turistika, hubárčenie, dobrá partia ľudí, čítanie a písanie o čomkoľvek, čo ma ako človeka zaujme.Vždy som však bol odporcom nespravodlivosti a bezdôvodného ubližovania.Aj preto môžete teraz čítať moje blogy... Zoznam autorových rubrík:  O násSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu