reklama

Lepšiemu zober - slabšiemu pridaj!

Určite poznáte ten vtip (či skutočnosť?), o profesorovi, ktorý vyhovel žiadosti študentov a spriemerovával známky tak, aby neboli ani vynikajúci študenti ani tí čo prepadávajú. Výsledok bol ten, že sa neučili ani tí vynikajúci ani tí prepadajúci, lebo však načo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)

Ako to vyzerá v praxi si pamätajú aj tí, čo dnes majú okolo 35 rokov a viac.

Po nedeľňajších zábavných reláciách, okolo obeda, mi nedalo a musel som Vám napísať.

Predstavte si premiéra krajiny, ktorý vypočuje žalostné volanie jeho voličov o spriemerovanie odmien občanov ním vedenej krajiny. Zavedie znovu dane, ktoré budú riadne obsekávať príjmy milionárov, ktorí zarobia viac než 32.400,- € za rok. Predtým sa mi zazdalo, že som započul čosi v tom duchu, že prezident Obama bude viac zdaňovať tých, čo zarobia million dolárov ročne a možný budúci francúzsky prezident Hollande tých, čo budú zarábať nad 1.000.000,- € za rok. Napadlo ma, že asi už tu je niekde chybička, lebo keď pozerám a počúvam tie premúdrelé relácie, o tých chudákoch, čo zarábajú tristo až štyristo eur mesačne a tých buržujoch, čo berú viac než 2700,- mesačne tak...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by totiž mal platiť pomer, že vo Francúzsku, či USA je považovaný za bohatého ten, čo zarobí milión eur alebo dolárov, pričom vzhľadom na tvorbu cien v USA a Európe dostanú za to približne rovnaké množstvo tovaru, tak potom by, vzhľadom na úroveň produktivity práce u nás a v spomínaných krajinách, mal byť u nás boháčom ten, čo zarobí asi 40% a viac percent z toho, čo zarobí priemerný francúz, či američan - 400.000,- € za rok a viac. Lenže mi máme svoje merítka a nás hocijaký francúz, či američan len tak ľahko nedobehne!

Takže poďme k pointe!

Keďže u nás sa veľmi dobre vodí komukoľvek, kto vie dať z vlastnej hlavy na papier hocičo, čo mu hodí pekných pár pencí, za luxus nepovažuje vlastné, ale susedove hodinky a tykať môže v priamom prenose komukoľvek, len jemu sa to nepatrí, lebo - predstavte si, ako by fungoval princíp lepšiemu zober a slabšiemu pridaj (aj keď o to veľakrát nestojí) v slovenskej trhovej politike.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tí, čo by vo voľbách získali nad 10% by museli z hlasov nad 10% do spoločného mechu odovzdať 30%, tí, čo by získali nad 20% by museli z hlasov nad 20% odovzdať 50% a tí čo by získali nad 30% by odovzdali do spoločného opätovného rozdelenia 75% hlasov z tých, ktoré by boli nad 30%. Odovzdané hlasy by sa pridelili, tým, ktorí by nezískali ani päť percent. Veď ako by k tomu došlo napríklad také HZDS-ĽS, aby nezískalo ani 100.000 hlasov a niektorá strana aj milión? Ak by ani tak nezískali päť percent, do Parlamentu by sa nedostali, ale hlasy by vrátiť nemuseli. Tak si to teraz v kľude prepočítajte, koľko by kto v marcových voľbách podľa takejto schémy získal a opýtajte sa sami seba i našich skvelých vladárov, či by za takýchto podmienok vôbec v politike existovali?

Peter Paluda

Peter Paluda

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som sudca a napriek tomu, že som sa 28 rokov špecializoval na trestné právo som dnes sudcom správneho kolégia. Zaujíma ma príroda, turistika, hubárčenie, dobrá partia ľudí, čítanie a písanie o čomkoľvek, čo ma ako človeka zaujme.Vždy som však bol odporcom nespravodlivosti a bezdôvodného ubližovania.Aj preto môžete teraz čítať moje blogy... Zoznam autorových rubrík:  O násSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu